Dividen Bank Rakyat 2012

Bank Rakyat semalam mengumumkan pembayaran dividen sebanyak 18% bagi tahun kewangan yang berakhir pada 31 Disember 2012. Bank Rakyat mencatatkan keuntungan sebelum cukai berjumlah RM2.11 billion.

Pembayaran dividen sebanyak 18% yang melibatkan pembayaran dividen tunai sebanyak 16% berjumlah RM440 juta dan dividen bonus saham dalam bentuk syer sebanyak 2% berjumlah RM55 juta kepada para anggotanya. Pembayaran tersebut akan diberikan bermula hari ini.

576672_10151289244631076_7103506_n

Baca lanjut mengenai pengumuman dividen Bank Rakyat ini disini.

About the author: Mahu menjalankan seminar & latihan pengurusan kewangan peribadi ? Sila hubungi kami melalui link berikut : www.afiqtraining.com

Lagi Artikel Menarik

9 comments… add one
  • Aman Mar 14, 2013

    Hah…! Dividen tinggi..! Dekat pilihanraya..!

    Someone akan cakap ini helah BN dalam masa 3…2….1…..

    hehe, syukur pada Allah, rezeki utk anak-anak….

    • mat top Apr 14, 2013

      Sampai la tak de pun yg cakap cam tu! Rakyat semakin matang bro…

      • Aman Apr 15, 2013

        Alaa abang mat sayang, takkan bergurau senda pun tak boleh…..hehe…

        Abang mat sayang dah buat penyata bulanan? Takut-takut nanti takleh bayar hutang kredit kad salahkan kerajaan plak….

        p/s : abang mat sayang dulu masa BA undi saper? Ker baru amik result UPSR?

  • abdjabbar Mar 14, 2013

    Perghhh…tinggi sungguh dividen ia. Rezeki buat mereka yang ada memilikinya.

  • sue Mar 16, 2013

    Wahhh… Tingginya.. 🙂

    • senoipraaq Jun 7, 2013

      memang dividen saham BR tertinggi dalam banyak-banyak pelaburan oleh bank di Malaysia.Rugi rasanya tak ambil banyak masa BR buka dulu era 2000 an.Leni takleh dah.

  • Fauzy Mar 18, 2013

    wow… untung bagi siapa yg layak dapat. xsemua org layak masuk saham ni. quota dah full. huhu

    PS: ada tempat yang boleh bagi lebih tinggi.

    • MHusaini Mar 27, 2013

      En Fauzy,
      Tak juga. Kuota saham bank rakyat dibuka lagi tetapi kena mohon. Dengan syarat kena buka dulu dengan RM500.

      Pss…Yang PS tu tempat mana bagi lebih tinggi tu..nak tau juga 🙂

  • Juari Salleh Dec 24, 2013

    Kepada Pengurus Bank Rakyat.

    Saya nak tanya lah, kenapa sampai ujung december 2013 saya belum ada menerima Dividen Bank Rakyat 2013 sebanyak 18% yang telah di umumkan pada bulan mac 2013 ?. saya telah memeriksa ke mesin ATM tapi masih juga tiada. perkara serupa telah berulang tiga kali selama 15 tahun. sekian terima kasih. mohon dijawab

Leave a Comment